Co zrobić, aby dobrze przeprowadzić ankietę online?

Ankieta online może być użytecznym i szybkim sposobem na uzyskanie solidnych, użytecznych danych dla Twojej firmy. Może być również łatwym sposobem na uzyskanie wyników ankiet od dużej liczby osób. W światowej sieci znajdują się niezliczone artykuły na temat ankiet online, ostrzegające przedsiębiorstwa, aby unikać wszystkiego: od zbyt wielu pytań do zbyt małej liczby respondentów. Jeśli chcesz zapoznać się ze wszystkimi informacjami w krótkim czasie to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Powinniśmy zastosować niżej wymienione rzeczy, aby zapewnić respondentom dobry odbiór ankiety online.

 

Ostrożnie określ, co musisz wiedzieć

Badania ankietowe najlepiej wykorzystywać do gromadzenia danych ilościowych. Jeśli chcesz zbierać opinie, a nie liczby, prawdopodobnie inna metoda badawcza będzie lepiej odpowiadać Twoim potrzebom. Określ pytania, które chcesz zadać i sprawdź, czy pasuje ono do możliwości ankiety online.

 

Zdefiniuj swoją grupę respondentów

Nie możesz być wszystkim dla wszystkich, a oni nie mogą być tym dla ciebie. Wyślij swoją ankietę online tylko do osób, które posiadają informacje, których potrzebujesz. Należy ustalić sobie kryteria, które mają spełniać osoby wypełniające ankietę online, tak aby zebrane wyniki były rzetelne. Kiedy już poznasz swoich odbiorców, dostosuj swój język i platformę, a także wszelkie zachęty, które możesz zaoferować swoim respondentom. Używaj znajomych słów w sposób konwersacyjny. Uporządkuj pytania logicznie, przedstawiając je po kolei i zastanów się nad podaniem wskaźnika postępu, aby respondenci wiedzieli, ile pytań im zostało. Wreszcie, zapewnij zachęty odpowiednie dla osób, które starasz się przyciągnąć (o ile z nich w ogóle korzystasz).

 

Zadawaj tylko konieczne pytania

Im dłuższa jest ankieta online, tym większa jest szansa na rezygnację z niej przez respondentów. Staraj się zadawać jak najmniej pytań, aby uzyskać wymierne rezultaty. Obejmuje to informacje demograficzne, które można uzyskać za pomocą innych metod, jak również pytania, które nie są istotne dla danego zagadnienia. Nie proś o zbyt wiele i nie oferuj zbyt wielu opcji. Ogranicz opcje wielokrotnego wyboru do minimum i/lub używaj przycisków radiowych do tworzenia krótkich list i list rozwijanych do tworzenia dłuższych. Nikt nie chce być zdezorientowany podczas wypełniania ankiety online.

 

Upewnij się, że Twoja platforma działa

Ułatwiaj respondentom dostęp do ankiety online zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych, zapewniając jej użyteczność, czytelność i funkcjonalność na wszystkich rodzajach platform elektronicznych. Sprawdź rozmiar czcionki i zastanów się, w jaki sposób układ ankiety będzie prezentował się na różnych typach ekranów. Przykładem takiej platformy może być SurvGo™. Na stronie SurvGo™. przygotujemy profesjonalną ankietę online, która będzie dostępna na wszelkiego rodzaju urządzeniach elektronicznych.

 

Uważaj na uprzedzenia

Sprawdź styl i język Twojej ankiety online pod kątem ewentualnych niezamierzonych stronniczości. Staraj się w miarę możliwości uporządkować losowo listy wielokrotnego wyboru i unikać używania słów naładowanych emocjonalnie.

 

Pierwsze wrażenie ankiety online

Masz tylko jedną szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Sprawdź swoją ankietę online pod kątem błędów ortograficznych, logiki pytań i innych wad przed wysłaniem jej. Po zakończeniu ankiety online podziękuj respondentom za ich czas oraz wysiłek. Twoje uznanie zwiększa ich szacunek dla Twojej firmy, wzmacniając tym samym Twoją markę. Nigdy nie wiesz, kiedy znów będziesz potrzebował ich pomocy.

Ankiety online mogą się wydawać dla wielu osób łatwą metodą badawczą, do przeprowadzenia której nie potrzebujemy żadnych informacji. Realizacja poprawnej ankiety internetowej wymaga jednak wiedzy i czasu od osoby przeprowadzającej badanie. Dobrze przygotowana ankieta na pewno zachęci respondentów do jej wypełnienia.